KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Thursday 7 February 2013

RASUAH TERBESAR BN KATA ANWAR

Sebanyak 420,000 keluarga di seluruh Malaysia telah menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 yang melibatkan peruntukan sebanyak RM 210juta sejak pembayaran itu diagihkan sabtu lalu hingga semalam. Menurut kenyataan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hamadzlah berkata, Jumlah penerima itu adalah sebahagian daripada tujuh juta borang permohonan yang telah diterima oleh pihaknya.



Pembayaran BR1M 2.0 ini dilakukan secara berperingkat-peringkat sehingga 28Febuari  2013 yang melibatkan perdaftaran sehingga 31 Disember 2012. Pendaftaran selepas tarikh tersebut akan diproses oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN). Mengikut rekod pendaftaran BR1M 2.0 ini, seramai 1.8juta yang memohon adalah daripada golongan bujang manakala 4.8juta pula bagi isi rumah berpendapatan RM3000 ke bawah.

Terdengar daripada pihak pembangkang yang menyatakan BR1M ini telah membazirkan wang rakyat dan pakar ekonomi murahan mereka berkata supaya peruntukan BR1M ini sepatutnya digunakan untuk menurunkan harga minyak. MB ini jelaskan disini bahawa BR1M ini bertujuan untuk membantu golongan rakyat berpendapatan sederhana di bawah RM3000. Malah BR1M ini dapat mencairkan aliran wang di dalam negara. Wang yang diberikan tersebut akan kekal mengalir di dalam Malaysia malah ia dapat meningkatkan pendapatan ekonomi masyarakat setempat.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...