KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Monday 14 May 2012

PRU-13 TELAH DIDEDAHKAN TARIKHNYA???



PANAS!!! Pilihanraya umum kian terasa bahangnya. Masing-masing telah mengeluarkan keringat dan tenaga dalam menambat hati rakyat Malaysia. Secara peribadi MB merasakan pilihanraya kali ini pasti sangat sengit. Jika dilihat dari ke dua-dua belah pihak. Pihak kerajaan menggunakan pendekatan Aman yang mana rata-rata rakyat menyukainya. Manakala pihak pembangkang banyak melakukan provokasi yang merosakkan negara sehinggakan rakyat takut untuk keluar ke jalanan kerana acap kali mengadakan demontrasi jalanan hingga merosakkan pelbagai harta benda awam dan perniagaan.
Dari gambar di atas dapat dilihat 2 imej yang berbeza iaitu perhimpunan merah sempena ulang tahun UMNO dan perhimpunan kuning iaitu BERSIH. Antara kedua-duanya rakyat sudah boleh menilai yang mana satu pilihan hati mereka dalam keyakinan untuk memerintah negara.


VS      

Untuk pilihanraya kali ini MB terpikir siapa lawan siapa yang sebenarnya. Adakah Barisan Nasional melawan Pakatan Rakyat??? Atau....

         VS                 

UMNO melawan Pakatan Rakyat???

Secara peribadi MB melihat sekarang ini seperti hanya UMNO sahaja yang bersiap sedia untuk melawan Pakatan Rakyat. Dimanakah ahli barisan nasional yang lain seperti PPP,MCA,MIC, GERAKAN dan lain-lain...??? 

Apapun MB yakin hasil kebijaksanaan Perdana Menteri Dato Sri Najib pasti sudah ada senarai calon yang akan dipertandingkan. Dan sumber secara tak rasmi (Borak-Borak sambil minum kopi) kemungkinan calon yang dipilih itu adalah sesuatu yang diluarjangkaan. 

MB mengharapkan YB-YB yang melobi untuk menjadi calon tu sekiranya tidak dipilih dapatlah menerima dengan hati yang terbuka malah membantu 200% untuk memenangkan calon yang terpilih. Sekarang bukan masanya untuk kita mengejar kepentingan masing-masing tetapi sekarang adalah masa untuk kita pertahankan tanahair kita dari pengkhianat negara yang telah terang-terang kita tahu mereka ini didalangi oleh puak YAHUDI.

Marilah bersatu wahai rakyat Malaysia menolak Pengkhianat Bangsa yang diketuai oleh DAP ini yang mana sebenarnya menjadikan Parti Keadilan dan Pas sebagai boneka untuk mencapai impian mereka. 

Renung-renungkan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...