KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Friday 8 June 2012

FAHMI REZA,PMI DAN SMM KEMBANG KECUT KEBANGGAAN???


Kenyataan media pihak PTPTN telah memberi rasional kenapa pembekuan "sementara waktu" pinjaman kepada pelajar Unisel telah dibuat dengan berkata PTPTN berbuat demikian demi memberi peluang kepada DAP dan PR untuk menyediakan pendidikan percuma.

MB disini menegaskan bahawa pelajar Unisel harus mengucapkan terima kasih kepada mereka ini kerana berjaya mencapai matlamat untuk memansuhkan PTPTN dalam demonstrasi yang diadakan tempoh hari. 

Ini antara otai-otai yang berjaya dengan matlamat mansuhkan PTPTN ini.


Dan para pelajar Unisel sendiri boleh mengucapkan terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam demotrasi di dataran Merdeka tempoh hari. MB turut mengucapkan tahniah kepada mereka ini. Dan dengar khabar-khabarnya mahasiswa-mahasiswi yang ada dalam gambar ini telah dikenalpasti serta bakal juga mendapat "pendidikan" percuma dari DAP dan PR. Betul tak betul, kita tunggu jerlah nanti. Lagipun ia hanya khabar angin.

Oppsss... Tidak dilupakan juga bahawa seluruh pelajar Unisel harus mengucapkan TERIMA KASIH yang tidak terhingga kepada Fahmi Komunis dan "bini"nya kerana berjaya menjadi PERANCANG UTAMA DEMO PTPTN tempoh hari. Malah sanggup mengadakan bengkel bagaimana untuk berdemostrasi tempoh hari di dataran merdeka walaupun kehadirannya hanya beberapa orang sahaja. 

TETAPI HAKIKAT YANG RAKYAT HARUS KETAHUI ADALAH :- 


Hasil daripada pendidikan percuma yang bakal diberikan kepada Unisel, DAP dan PR telah terpaksa mengapungkan tanah seluas 500ekar. Persoalan yang bermain-main di fikiran MB juga ialah berapa lama tanah tersebut akan diapungkan? Malah turut dinyatakan bahawa ia adalah pelan sementara waktu.


MB perhatikan bahawa apabila PTPTN ini dibekukan sementara waktu, Bang Anwar Bin Ibrahim masih belum keluarkan kenyataannya berhubung isu ini setakat saat MB menulis artikel ini. Dan MB mengucapkan tahniah kepada Bang Anwar Bin Ibrahim kerana telah berjaya melatih PMI dan SMM dalam demostrasi tempoh hari. Hasil DEMO yang dibuat yang pertama adalah pendidikan percuma di Unisel dengan pertukaran 500 ekar tanah. Selepas ini MB dengar ura-ura ia akan diteruskan ke KUIN, KUIS dan universiti lain lagi. Rasa-rasanya berapa banyak tanah yang akan diapungkan lagi selepas ini???


*MB dapat maklumat daripada dalaman Unisel menyatakan bahawa ada pegawai di Unisel yang call hari-hari ke PTPTN minta di berikan pinjaman kepada pelajar Unisel ini. Kata minta mansuh. Kenapa perlu menganggu PTPTN lagi?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...