KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Wednesday 4 April 2012

YES...AKHIRNYA PTPTN MANSUH!!! TAPI....




MB disini terasa panas jer telinga mendengar isu-isu pasal PTPTN ni. Sana sini ada jer kedengaran suara anasir-anasir negatif pasal MANSUHKAN PTPTN ini. Memang sedap didengar manis orang berbicara.

Sedarkah kamu bahawa melalui PTPTN ini hanya lebih kurang 0.25% sahaja yuran dipotong dan yang selebihnya membantu “MAHASISWA” dalam urusan seharian. Adakah betul PTPTN ini membebankan mahasiswa seperti yang digembar-gemburkan oleh anasir-anasir –ve ini? Memang ada anasir-anasir yang mengatakan ini DUIT RAKYAT dan HAK RAKYAT tetapi kalau dah ramai yang KERAJAAN bagi pinjaman tu, tidak berasa ia strategi yang mana adalah timba balik pemberian yang diberikan???



MB melihat mahasiswa sepatutnya fokus didalam pembelajaran untuk mencapai pointer 4.0 kerana secara automatik ia menjadi biasiswa. Kenapa mahasiswa tidak mengejar sasaran ini??? MB terkilan kerana fakta ini tidak diberitahu kepada seluruh masyarakat oleh anasir-anasir ini. Sekiranya PTPTN dimansuhkan, TIDAKKAH IA akan membebankan ibubapa untuk memberi anak-anak perbelanjaan harian mereka di UNIVERSITI?


Disini MB ingin menyatakan kenapa anasir-anasir ini sibuk menjanjikan janji-janji madu ini sedangkan mereka mampu untuk mansuhkan yuran pengajian di KOLEJ UNIVERSITI ISLAM SELANGOR (KUIS).  MB dengar yuran di KUIS adalah antara paling mahal antara IPTS yang ada. Untuk maklumat anda semua, KUIS adalah sebuah IPTS di bawah Kerajaan Negeri Selangor yang ura-uranya terlalu banyak duit dibawah PKR. Takkan untuk pendidikan percuma tak mampu nak bagi kut. Atau adakah ini hanya setakat janji-janji semasa PRU-13 hampir tiba jeeerrrr kutttt……


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...