KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Tuesday 27 March 2012

KEBENARAN SMM TERDEDAH!!!

KEBENARAN SMM TERDEDAH!!!


MB ingin mengulas satu perkara tentang tuntutan daripada SMM bagi mendapatkan kebenaran seluruh mahasiswa.Seperti yang mahasiswa ketahui pada 23 Mac 2012 lalu, seramai kira-kira 40 mahasiswa Pro Mahasiswa telah menyerahkan memorandum kepada KPT kira-kira pada jam 3.15petang. Terdapat 3 tuntutan yang diminta iaitu :

1.Menyegerakan Pilihan Raya Kampus 2012
2.Kembalikan demokrasi kampus
3.Bebaskan kampus dari campur tangan politik luar


Disini MB hanya ingin menyentuh tuntutan ke 3 iaitu Bebaskan kampus dari campur tangan politik luar. Disini MB ingin bertanya siapakah insan-insan didalam gambar ini dibawah ini:

Siapa insan yang MB bulatkan ini??? Tak tahu??? Boleh lihat di sini.


Ok... MB juga ingin mempersoalkan seorang insan ini. Secara jujurnya MB memang tidak mengenali beliau. Cuma MB tertarik sebab insan ini jika mahasiswa lihat didalam full video pasal demo ini,mahasiswa akan dapat perhatikan insan ini mengatur urus setiap pergerakan demokrasi ini. 




Sumber risikan MB yang tidak seberapa mendapati insan ini bukan calang-calang orangnya. Insan ini merupakan antara tenaga penggerak utama didalam demokrasi di Malaysia.... Dashyat.... Gerun MB mendengarnya. Apa pun MB berharap segala tuntutan yang dibuat biarlah selari dengan apa yang dilakukan.

MB disini tak kisah jika tuntutan itu baik dan memberi kebaikkan kepada mahasiswa-mahasiswa. MB pasti akan sokong. Cuma cara yang digunakan biarlah kena pada tempatnya. Jangan terpengaruh dengan anasir-anasir negatif dan mengikut telunjuk orang tertentu yang mengejar kepentingan diri sendiri. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...