KHAS UNTUK ANAK BANGSA KU

Thursday 7 February 2013

HADI AWANG DI PECAT MAJLIS SYURA


Tertarik melihat tindakan tidak berperikemanusiaan yang di ambil ke atas Nasaruddin apabila digugurkan dari Majlis Syura Ulama PAS tanpa diberi surat tunjuk sebab atau peluang membela diri. MB berpendapata Majlis Syura Ulama PAS sangat wajib memberi surat tunjuk sebab kepada Presiden PAS iaitu Datuk Seri Abdul Hadi Awang atas dakwaan melanggar disiplin parti. Ini sangat penting bagi memulihkan sokongan akar umbi yang telah bekerja keras memperjuangkan memartabatkan ISLAM.

Sangat jelas tindakan Datuk Seri Abdul Hadi Awang mencerminkan penghinaan kepada Majlis Syura Ulama PAS kerana tindakannya mendahulukan keputusan Majlis Syura Ulama PAS berhubung isu penggunaan Khalimah ALLAH amat bertentangan dengan dasar serta polisi parti. Malah MB berpendapat mana-mana pemimpin PAS yang membenarkan Khalimah ALLAH digunakan oleh orang bukan Islam sebelum mengubah kembali keputusan berkenaan selepas fatwa Majlis Syura membuat keputusan juga harus dikenakan tindakan yang sama ataupun dipecat.



Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut masih bermain wayang bersama Nik Ajis apabila secara tidak langsung masih cuba mengatakan Khalimah ALLAH boleh digunakan oleh bukan ISLAM dengan pelbagai kenyataan yang berbelit-belit. MB menegaskan sudah sampai masanya Abdul Hadi Awang dan Nik Ajis mengundur diri daripada PAS memandangkan “rumah kata pergi,kubur kata mari”.
Fikir-fikirkan.


1 comment:

Fath said...

terbaek..lbh bayak pendedahan kejahatan PKR di blog saya .. jom tngk di http://kakiblogger.mygeng.org/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...